EU News

Na Slovensku vzniká sieť mimosúdnych spotrebiteľských centier

Nepokojní spotrebitelia už nebudú musieť čakať na rozhodnutie súdov pri riešení sporov. Združenie na ochranu práv spotrebiteľov buduje celoslovenskú sieť mimosúdnych spotrebiteľských centier na zefektívnenie riešenia spotrebiteľských sporov mimosúdnou cestou.

Slovensko sa stane ďalšou krajinou Európskej únie so systémom  alternatívneho spôsobu riešenia sporov – Alternative Dispute Resolution (ADR). Združenie na ochranu práv spotrebiteľov v Poprade s podporov Ministerstva hospodárstva SR v týchto dňoch spúšťa pilotný projekt ADR: OMBUDSPOT. Ide o celoslovenskú sieť mimosúdnych spotrebiteľských centier. Zatiaľ sa zapojili štyri z ôsmich oslovených krajov.

„Cieľom projektu je, aby v každom samosprávnom kraji bolo spotrebiteľom v rámci projektu ADR k dispozícii kontaktné miesto, na ktoré sa v prípade nevybavenej reklamácie alebo iného spotrebiteľského problému môžu obrátiť. Kontaktné osoby spotrebiteľov usmernia, poradia a v prípade potreby sprostredkujú spotrebiteľom stretnutie s mediátorom. Mimosúdne riešenie sporov by sa tak malo stať jedným z nástrojov trvalej udržateľnosti ochrany práv spotrebiteľov na Slovensku rovnako ako v iných vyspelých krajinách Európy,“ informuje združenie.

V členských krajinách funguje viacero systémov ADR. Mechanizmy na riešenie spotrebiteľských sťažností mimosúdnou cestou bez zapojenia súdneho systému a medzinárodná spolupráca sú kľúčovými úlohami európskej Stratégie spotrebiteľskej politiky na obdobie 2007-2013.
 

Euractiv, 23. jún 2010

Odporúčame