EU News

Skúmali sa zručnosti detí

Vyšla najnovšia správa OECD o zručnostiach 15-ročných v matematike, prírodných vedách a čítaní. Výsledky pre EÚ sú zmiešané: ako celok vážne zaostáva v matematike, ale situácia je povzbudivá v prírodných vedách a čítaní.
Desať členských štátov (BG, CZ, DE, EE, IE, HR, LV, AT, PL a RO) dosiahlo od roku 2009 významný pokrok v znižovaní podielu žiakov so slabými výsledkami vo všetkých troch základných zručnostiach. Päť krajín, vrátane Slovenska (EL, HU, SK, FI, SE) zaznamenalo zvýšenie počtu žiakov so slabými výsledkami. Celkovo je EÚ mierne lepšia ako Spojené štáty, obe však zaostávajú za Japonskom.
Tento prieskum sa vykonáva každé tri roky v 34 členských krajín OECD a 31 partnerských krajinách. Ide o vzorku 510 000 žiakov vo veku od 15 do 16 rokov.
V analýze výsledkov sa zdôrazňuje, že sociálno-ekonomická situácia žiakov má významný vplyv na úroveň výkonnosti. Tí, ktorí pochádzajú z domácností s nízkymi príjmami, s oveľa väčšou pravdepodobnosťou dosahujú slabé výsledky v matematike, prírodných vedách a čítaní. Medzi iné významné faktory patria najmä negatívne účinky prisťahovaleckého pôvodu, význam navštevovania vzdelávania a starostlivosti v ranom detstve, ako aj rozdiely medzi pohlaviami v spôsobilosti čítania (dievčatá dosahujú oveľa lepšie výsledky než chlapci).
Viac informácií vrátane tabuliek sa dozviete v tlačovej správe tu: http://europa.eu/rapid/press-release_IP-13-1198_sk.htm
 

 

Tlačová správa EK, 03.december 2013

Odporúčame